noerdkultur

En blogg om film, serietidningar, tv, spel i alla dess former och annat noerdigt

Recension - World War Z(Filmen)

Publicerad 2013-09-11 07:00:00 i Film, Recension,

 
Min hype var enorm när jag först fick höra att den här filmen höll på att produceras, en zombiefilm med stor budget som är baserad på en bok som jag gillar skarpt, men jag var också skeptisk. För hur ska filmen kunna bygga på ett antal korta historier som boken nu är uppbyggd av. När jag såg trailern greps jag lätt av panik, såg om den direkt ett par gånger för att övertyga mig, har de verkligen med "springzombies" tänkte jag. Det går ju emot själva grundidén av böckerna... Sen kunde jag inte se så mycket som kunde få mig att relatera till någon av de korta historierna. Men den såg i alla fall påkostad ut och det var ju en zombiefilm, så jag var fast besluten att se den tidigt på bio. En kille på jobbet var även han taggad så vi bestämde att vi skulle se den ihop,  men han som jag har familj så det var svårt att få ihop och nu har jag sett den med frugan istället.
 
Filmen är rätt mycket som trailern, mycket action och snabba zombies. Att ha läst boken är nog mer nackdel än fördel. Men som fristående film är den helt ok, varken mer eller mindre. 
 
Nu då? Ja gillar man snabba zombies tycker jag att man ska se 28 dagar senare och 28 veckor senare, gillar man långsamma zombies så är remaken av dawn of the dead bra början.Walking dead serietidningarna och tv-serien rekomenderar jag oxå starkt. Ang wwz så lär det komma en uppföljare inom några år. 

Har du sett filmen? Kolla gärna in mina tankar om den(med spoilers)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lyckan

Kontakta mig gärna om du har åsikter eller tips [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela