noerdkultur

En blogg om film, serietidningar, tv, spel i alla dess former och annat noerdigt

Superman Doomsday

Publicerad 2013-08-06 13:01:44 i DC, Film, Stålmannen,

 
Efter att jag såg Man of steel så har jag kännt att jag behöver få bättre koll på DCkaraktärerna utöver Batman. Då blev jag tipsad om DC Universe Animated Original Movies,jag har redan sett Batman year one och Batman Under the Red Hood och gillat de starkt. Först ut är Superman Doomsday, en riktigt bra story och bra "skurkar" med undantaget av Toy Man(ingen personlig favorit). Jag har till och från lite problem med stilen den är tecknad då det känns som att de ser ut att vara gjort i msPaint ibland. Men ändå snygga bakrunder och effekter.
 
Berättelsen tror jag skulle funka bra i en live action film och skulle vara spännande att se Doomsday i en sådan film. Så jag håller tummarna för det nu.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lyckan

Kontakta mig gärna om du har åsikter eller tips [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela