noerdkultur

En blogg om film, serietidningar, tv, spel i alla dess former och annat noerdigt

Recension - Prisoners

Publicerad 2013-12-27 10:46:00 i Film, Recension,

 
Jag visste inget mer om filmen än att Hugh Jackman hade huvudroll och att titeln var Prisoners när jag blev tipsad om den. Så inga föväntingar men jag trodde den skulle handla om att Hugh var i fängelse på ett eller annat sett, så jag blev rätt förvånad men inte besviken.
 
Prisoners är en thriller i liknande kaliber som se7en, filmen följer två familjer som får varsitt barn kidnappat och en polis som försöker lösa fallet. Det som händer känns trovärdigt och mänskligt, till skillnad mot många filmer där alla beter sig perfekt under alla förutsättningar. Skådespelarinsatserna är otroligt bra.
Jag rekomenderar filmen för alla som klarar av när det är lite obehagligt, annars bör den undvikas.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lyckan

Kontakta mig gärna om du har åsikter eller tips [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela