noerdkultur

En blogg om film, serietidningar, tv, spel i alla dess former och annat noerdigt

Bergman skulle ha fyllt 95 år idag

Publicerad 2013-07-14 13:32:25 i Film,

Det må vara kronprinsessans födelsedag och Frankrikes nationaldag, men hur mycket har dom gjort för de inre demonerna?
Jag tänker hedra Ingmar genom att se en av hans filmer ikväll, om någon annan skulle vilja göra detsamma så finns det en hel del av de äldre filmerna på youtube.
Min favorit(av de jag sett) är Sjunde inseglet som för övrigt va den första film jag tog med och kollade på med min första flickvän, för länge länge sedan. Den är klockren och en bra start om man inte sett Bergmanfilmer innan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lyckan

Kontakta mig gärna om du har åsikter eller tips [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela