noerdkultur

En blogg om film, serietidningar, tv, spel i alla dess former och annat noerdigt

Minirecension - Layton brothers mystery room

Publicerad 2013-07-01 02:28:00 i Dataspel, Recension, iOS,

 
 
Layton brothers mystery room släpptes till iOS i torsdags(27/6). Jag som spelar det mesta utvecklat av level5 blev direkt intresserad, detta är dock endast publicerat av level5 men Layton är ju deras bästa franchise imo.
Jag spelade igenom de två gratis fallen vilka var väldigt lätta och kändes mycket mer som ett Ace Attorneyspel än ett Professor Laytonspel. Anledningen till detta är att det inte var massa pussellösande utan mer leta ledtrådar och dra slutsatser. Det kanske är för att det är utvecklat till iOS som de vill ha det lite enklare än både Laytonspelen och Attorneyspelen är till DS, detta gör att det känns mer som en interaktiv berättelse än ett spel.
Trots att jag är rätt negativ tycker jag att man absolut bör prova på gratisfallen om man gillar spel med mordmysterier eller om man är ung och vill lära sig engelska på ett roligt sätt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lyckan

Kontakta mig gärna om du har åsikter eller tips [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela