noerdkultur

En blogg om film, serietidningar, tv, spel i alla dess former och annat noerdigt

Recension - Gravity

Publicerad 2013-11-03 23:30:43 i Film, Recension,

Något så ovanligt som en rymdfilm som inte är science fiction, kan det funka? 
Jag hade låga förväntningar om denna film och efter att ha sett trailern för någon månad sen blev jag inte mer sugen... MEN nu va det så att jag och några kompisar som spelar X-Wing hade blivit utslagna ur nordiska mästerskapen nere i Malmö och hade några timmar att slå ihjäl och det fanns inget annat sevärt på biograferna(IMO). 
 
Filmen lägger mycket energi på hur det känns för huvudkaraktären(gestaltad av Sandra Bullock) att vara ute i rymden och de har lagt mycket tid på att få filmen att verka realistisk. 
 
Jag tycker att det är en spännande film om överlevnad mot alla odds, jag störde mig lite på de saker som trots att de försökte få realistisk kändes helt orealistiskt som nämns här och här.
Väldigt lik en enligt mig rätt underskattad film som heter Sanctum, fast den baseras på en sann historia och utspelar sig i grottsystem. 3D effekterna såg ut att vara super häftiga, tyvärr så var våran visning utan 3D :'(
 
Så slutresultatet blir att man har min tillåtelse att se den om man gillar överlevnadsfilmer och/eller rymden(betonat jymden)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lyckan

Kontakta mig gärna om du har åsikter eller tips [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela