noerdkultur

En blogg om film, serietidningar, tv, spel i alla dess former och annat noerdigt

Recension - Mortal Instruments

Publicerad 2013-09-09 08:30:00 i Bio, Film, Recension,


Jag såg Mortal Instruments Stad av skuggor(svensk titel) i veckan tack vare att min kompis Dejan hade vunnit fribiljetter. 

Bokserien som filmen bygger på är stor i USA och om man räknar med spinoffs och prequells så är det redan planerat minst 12 böcker. Filmen har haft en stor budget och siktet trodde jag var att skapa den nya "Twilight". Men de verkar inte ha lyckats i Sverige i alla fall, för nästan ingen som jag pratat om filmen med har vetat om att den ens existerade. 
 
Världen som allt utspelar sig i är den stereotypiska att det finns ett lager till under det vi vanliga människor ser, ungefär som i Harry Potter och Twilight, men jag kände mest likhet till världen i rollspelet Kult, för er som spelat det.
 
Filmen erbjuder inte så många överraskningar men är paketerad bra med snygga effekter och trots några riktigt jobbiga kärleksscener och jobbiga val av pojkvän är sevärd. Jag vill dock varna för att den är mycket läskigare än Twilight. Det läskiga menar jag då i visuella effekter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lyckan

Kontakta mig gärna om du har åsikter eller tips [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela