noerdkultur

En blogg om film, serietidningar, tv, spel i alla dess former och annat noerdigt

Recension - Riddick

Publicerad 2013-09-27 21:02:31 i Film, Recension,



Mest tur i världen hade jag för ett tag sen när jag vann fyra biobiljetter till Riddick på Dragons Lair.
Så nu sitter jag fast på pendeltåget hem efter att ha sett filmen med några sköna vänner.

Filmen börjar där Chronicles of Riddick slutar och har många referenser till Pitch Black, så jag kände att jag hade mer behållning av filmen på grund av att ha sett dem tidigare.

Det här kapitlet i sagan tycker jag är det starkaste, fylld av action, blod, one-liners och testosteron.

Ett stort plus var Starbucks från Battlestar Galactica som hade en biroll. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lyckan

Kontakta mig gärna om du har åsikter eller tips [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela