noerdkultur

En blogg om film, serietidningar, tv, spel i alla dess former och annat noerdigt

Recension - Star Trek Into Darkness

Publicerad 2013-09-10 01:15:10 i Film, Recension,



Star Trek är aldrig fel, det har blivit mitt motto när jag ser på tv-serierna och filmerna. Visst är några avsnitt RIKTIGT dåliga, men jag tycker att världen och karaktärerna är riktigt bra! 

Into Darkness är en direkt uppföljare till "Star Trek" som kom ut för några år sedan. Det bästa med de här filmerna i mitt tycke är hur smart de gjorde rebooten, genom att låta en gammal Spock och borrmaskinsgänget från förra filmen komma tillbaka i tiden och skapa en alternativ tidslinje kan de göra i princip vad de vill med alla karaktärerna men ändå hålla sig sann till allt tidigare material.

Det här senaste tillskottet till Star Trek sagan erbjuder mycket action och äventyr. Benedict som spelar Sherlock Holmes i tv-serien Sherlock gör en riktigt bra prestation. Det finns även många hänvisningar till andra filmer och avsnitt som Treckies kommer att gilla.

Gillar man science fiction är det inget snack om det, bara att gå och se, ni andra får skaffa bättre smak ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lyckan

Kontakta mig gärna om du har åsikter eller tips [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela