noerdkultur

En blogg om film, serietidningar, tv, spel i alla dess former och annat noerdigt

Intressanta filmer under Stockholms Filmfestival

Publicerad 2014-10-28 20:10:00 i Film, Stockholm,

 
Jag har i många år velat gå på Stockholms filmfestival men i år får jag banne mig ta mig dit, det är fyra nya filmer jag verkligen skulle vilja se:
Foxcatcher som tippas bli nominerad till en Oscar för bästa film med en Steve Carell som man aldrig sett honom och 21 jump street killen som jag inte kommer ihåg namnet på, Nightcrawler vars trailer gav mig kalla kårar, Birdman som jag redan tipsat om och The Imitation game som handlar om Alan Turing vilket får en nörd som mig att gå igång på alla cylindrar.
Sen så ska Uma Thurman dit när det är en maratonvisning av Kill Bill vol 1 och 2.
 
Länkar till de filmer jag verkligen vill se:
http://www.stockholmfilmfestival.se/sv/festival/2014/film/foxcatcher
 
 
 
 
 
Trailers för filmerna:
 
Foxcatcher
 
Nightcrawler
 
Birdman
 
The Imitation game

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lyckan

Kontakta mig gärna om du har åsikter eller tips [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela