noerdkultur

En blogg om film, serietidningar, tv, spel i alla dess former och annat noerdigt

Black mirror på netflix

Publicerad 2015-10-22 19:14:00 i Netflix,

 
Netflix har tagit in tv-serien Black mirror!
Jag blev tipsad om denna för något år sedan men det blev aldrig av för mig att titta på den, så nu när den är så lätttillgänglig tog jag äntligen tag i saken.
Jag måste säga att efter två avsnitt är jag helt frälst, jag älskar den verkligen! Hoppas att de restrerande 4 avsnitten är lika bra.
 
Serien är uppbyggd av helt fristående avsnitt och speglar våran verklighet fast lite mer dystopiskt. Första avsnittet känns som att det kunde ha utspelats nu medan det andra är i framtiden om vi tillåter reality-tv och mikrotransaktioner fortsätta att hållas ;)
 
För er som redan sett den och vill se mer finns det oxå goda nyheter, Netflix har börjat producera en säsong 3 med 12 nya avsnitt! 
Så kolla in den nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lyckan

Kontakta mig gärna om du har åsikter eller tips [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela